Gyakori Kérdések

Amit rendszerint megkérdeznek tőlünk:

1. Mi az iSaac?

iSaac egy biztonságirányítási rendszer, aminek a leglátványosabb eleme egy szenzorokkal felszerelt mérőállomás, egyszerűen robot biztonsági őr.

2. Mire képes az iSaac robot őr?

iSaac a biztonsági szolgálat munkáját automatizálja. Biztonsági ellenőrzéseket végez, kijelzi a nem-megfelelőségeket, digitálisan adminisztrál és minden történést felkonferál.

3. Hová való iSaac?

iSaac ipari, gyári területek áteresztőpontjára lett kitalálva. Ez lehet akár a főbejárat vagy a termeléshez vezető út. A lényeg az "ipari mennyiségű" áthaladás.

4. Miből áll az iSaac rendszer?

Három felületből áll, van egy mérőállomás, ezen tudnak a felhasználók be- és kilépni, itt esnek át az ellenőrzéseken. Van egy operátor felület, ezt a biztonsági őr látja, ezen jelennek meg a rendkívüli események, amikor a mérőállomás valamilyen eltérést tapasztal és az őrnek intézkednie kell. Az adminisztrátor felület, pedig weben keresztül érhető el, ehhez a vezetőknek van hozzáférése, ez az adatbázis és itt lehet a rendszert cégre szabni.

5. Az iSaac mérőállomás szabadtéri?

Nem. Fedett helyre lehet tenni, az esőtől meg kell védeni. Ügynökségünk arra specializálódott, hogy segítsen kialakítani az "iSaac area"-t. Helyspecifikus látványtervet készítünk, hogy a legmegfelelőbb helyre tudja helyezni az iSaac állomásokat.

6. Milyen ellenőrzéseket végez iSaac?

"Biometrikus" azonosítás tömeg alapján; Napi súlyeltérés mérés; Azonosítás kártya vagy kód alapján; Jognyilatkozat; Alkoholszondás szűrővizsgálat; Fújáserősség mérés; Testhőmérséklet mérés; Arcmaszk felismerés;

7. Milyen státuszokat tud iSaac kezelni?

iSaac meg tudja különböztetni a dolgozót, a vendéget, a visszatérő vendéget, a szállítókon belül az alapanyag, a készáru és az egyéb kategóriákat és a külső kivitelezőt.

8. Mekkora iSaac áteresztőképessége?

Egy gyakorlott dolgozó, akinek van vállalati kártyája és nem generál rendkívüli eseményt 10 másodperc alatt tud be- és kilépni, úgy, hogy közben nyolc ellenőrzésen megy keresztül. Képzelje el, hogy egy bejáraton egyszerre kell beengedni 100 főt, két iSaac állomással ez 8,5 percet vesz igénybe.

9. Az alkoholszondából van visszaáramló levegő?

Nincs. A tölcséres alkoholszondákkal ellentétben, mi egy mikrofonházba integráltuk az alkoholszenzort, aminek a belseje üreges, így a levegő nem csap vissza az arcunkba, ezért nem kell félni attól, hogy mások is belefújnak.

10. Az ellenőrzések megfelelnek a GDPR szabályzatnak?

Igen, a tömeg alapú "biometrikus" azonosítást mi találtuk ki. Ez nem igazi egyedi azonosító, de remekül lehet vele számolni.  GDPR szempontból érzékenyebb egy konstans, egyedi azonosító, mint például az ujjlenyomat. Ez más elbírálás alá esik. Az alkoholszondás ellenőrzést nem végezheti harmadik személy a szabályzat szerint, tehát erre a helytelen működésre is megoldást kínálunk, azzal, hogy itt a robot végzi el a mérést. A külsősöket pedig tájékoztatjuk a mérés szükségességéről és menetéről és csak ha elfogadják, akkor esnek át a szűrésen. Az adatkezelési tájékoztatót is el kell fogadni a külsősöknek és ha nem kérik kifejezetten az adataik mentéséhez, akkor azok a kilépésnél automatikusan törlődnek a rendszerből. 

11. iSaac ki tudja váltani a biztonsági szolgálatot?

iSaac üzemeltetéséhez, egy operátorra van szükség, aki lehet egy biztonsági őr vagy egy saját állományban lévő kolléga. Ha több fős a biztonsági szolgálat, akkor garantáltan lehet csökkenteni a létszámon, ha pedig csak egy fő, akkor iSaac kitűnően támogatja a munkáját. A 2020- 21- es időszakban azonban számtalan helyen számolták fel az egy fős biztonsági őrséget. Nos Ők nagyon örülnek, amikor bemutatjuk iSaac képességeit, mert töredék áron kapnak rendkívül magas biztonsági alkalmazást, ami kitűnően támogatja a működésüket. Legújabb fejlesztésünknek köszönhetően pedig megvalósult a távoli operáció, azaz a távoli intézkedés lehetősége. Lásd itt.

12. Mekkora beruházás szükséges, hogy hozzájussak iSaac-hez?

Nincs szükség beruházásra, hiszen iSaac esemény, azaz használat alapú díjfizetéssel működik. Ha valaki szeretné megvenni a mérőállomás robotot, arra is van konstrukciónk, mivel sokan pályázati forrást használnak az automatizálás, digitalizálás, mesterséges intelligencia témában.

13. Ki lehet próbálni iSaac-et?

Igen, 21-42-63 napig ingyen kipróbálhatja a teljes rendszert, amit kiszállítunk és üzembe helyezünk.

14. A megrendeléstől számítva hány napon belül érkezik meg iSaac?

Készletről 14 napot, míg gyártásból 60 napot kell várni a saját station, vagy stationfarm megérkezésére.

15. Mire van szükség iSaac üzembe helyezéséhez?

Hálózati áramra és vezetékes internetcsatlakozásra.

16. Mennyi ideig tart iSaac-et üzembe helyezni?

Összesen egy órát vesz igénybe az előadás, az oktatás és a telepítés.

17. Mennyibe kerül iSaac?

iSaac- hez három féle képen lehet hozzájutni.

1. Ingyenes hardver + esemény alapú szoftverhasználat, havidíjas számlázás.

2. Megvásárolt hardver + esemény alapú szoftverhasználat, havidíjas számlázás

3. Megvásárolt hardver + korlátlan szoftverhasználat, éves szoftverhasználati licenc.

18. Hol van lehetőségem megnézni iSaac- et?

Veszprémi bemutatótermünkben előre egyeztetett időpontban egy workshop keretén belül tudja megtekinteni és kipróbálni iSaac-et, vagy kérheti a rendszert vállalatához 21-42-63 napra ingyenesen.

19. Mit tegyek, ha attól tartok, hogy a dolgozóim az ellenőrzések ellen lesznek?

Ha a dolgozóid tiltakoznak az ellenőrzések ellen, akkor lehet, hogy rossz élményük volt korábban a biztonsági ellenőrzésekkel vagy személyzettel kapcsolatban. iSaac lényege, hogy mindenki egyénileg, egyformán kell, hogy használja a készüléket. Így nincs negatív élmény, nincs megalázó szituáció, csak a bizalomra épülő együttműködő stílus. A vezetői elköteleződés és példamutatás segít a rendszer bevezetésében, ezért is lehet ingyenesen egy tesztcsoport bevonásával kipróbálni, hogyan hat a biztonságtudat fejlődésére, ha bevonjuk a dolgozókat a biztonság kialakításába.

20. Mekkora súlyt bír el az állomás?

Az állomás névleges terhelhetősége, maximum 300 kg.

21. Akkor is be tud lépni a dolgozó, ha otthon hagyta a kártyáját?

Igen, a dolgozónak lehetősége van belépni egyedi azonosító kódjával is, így nem gátolja meg a munkavégzésben, ha otthon hagyta vagy elveszítette a kártyáját.

22. Mi garantálja, hogy a dolgozók nem fogják elcserélni egymás között a kártyájukat?

A kártyákhoz a mindennapi használat során, ki- belépéskor súlyadatot rendelünk, így hacsak nem pontosan ugyanakkora a tömegük, nem fognak tudni egymás kártyájával/azonosítójával be- és kilépni. Emellett az azonosítást követően a dolgozók elfogadnak egy jognyilatkozatot, amiben megerősítik, hogy a saját azonosítójukat/kártyájukat használják.

23. Mi történik rendkívüli eseménynél?

Rendkívüli eseménynél az operátor riasztást kap a kezelőfelületére, majd lefolytatja azt a jogszerű és szakszerű tényfeltáró vizsgálatot/ellenőrzést, amit rögzít a vonatkozó eljárásrend. Ennek eredményétől függően megerősíti vagy törli a riasztást. Az erről készült jegyzőkönyvet a dedikált vezető automatikusan megkapja  e-mailben. Abban az esetben, ha nincs operátor, akkor az incidens riasztás egy un.: desktop broadcast. applikáción keresztül átadásra annak a vezetőnek, akinek a számítógépére az alkalmazás telepítve van és Ő kapja meg azokat az információkat, amik az iSaac mérőállomás roboton történtek.

24. Honnan fogom tudni, hogy vendégem érkezett?

A rendszer a vendég sikeres regisztrációja után automatikus SMS-t küld a vendég fogadására jogosult személynek, aki egy gombnyomással eldöntheti, hogy fogadja, várakoztatja vagy elutasítja a vendéget.

25. Lehet integrálni iSaac-et a meglévő rendszeremhez?

iSaac egy autonóm rendszer, de elvileg integrálható. A helyspecifikumok ismeretének függvényében tudjuk eldönteni, hogy javasoljuk, vagy sem a más rendszerekkel való együttműködést.

26. iSaac képez fizikai akadályt?

Abban hiszünk, és a tapasztalataink is ezt erősítik, hogy iSaac a biztonságtudatot, a vállalat működési kultúráját hangolja át azzal, hogy együttműködésre alapoz és nem fizikailag akadályozza a felhasználót. Ha valaki szeretné, megjelenítjük az áteresztő ponton lévő kijelzőn annak a dolgozónak a nevét, beosztását, aki nem használta az iSaac mérőállomás robotot a belépést megelőzően.

27. iSaac szúrópróbaszerűen ellenőriz?

Nem, iSaac mindenkit kivétel nélkül, egyformán, minden áthaladásnál ellenőriz.

28. Meg nem történté lehet tenni az eseményeket?

Nem, az iSaac rendszer teljes mértékben szabotázs védett, ezért nem lehet kitörölni belőle az eseményeket, minden adat a felhőben kerül mentésre.

29. KPI kimutatást tudok készíteni iSaac segítségével?

Igen, az adminisztrátor felület kezdő képernyőjén, több mint tíz féle kimutatás vár napra készen, így nincs plusz munkád az adatok keresgetésével és diagramba rendezésével.

30. Hány iSaac állomásra van szükségem?

A műszakonkénti dolgozói létszámadat és a bejáratok száma lesz a meghatározó, amikor az iSaac mérőállomások számát kalibráljuk, valamint az sem mindegy, hogy egy műszakot, milyen időkeretben kívánunk be- vagy kiléptetni. Általánosságban kijelenthető, hogy 6 fő/perc a névleges áteresztő képessége egy állomásnak. Ez azt jelenti, hogy ha 10 perc a norma egy műszak be- vagy kiléptetésére, akkor 60 fő kezeléséhez egy állomás szükséges. Továbbgondolva: ha egy műszakban, 600 dolgozói áthaladást kell tervezni, egy 10 darabos stationfarm-ra lesz szükség.

31. A gyár IT szakértőjének mi a feladata az iSaac rendszer bevezetésekor?

Az IT-s kollégának nincs teendője iSaac-el.