Gyakori kérdések

1. Mi az iSaac?

iSaac egy biztonságirányítási rendszer, egy szenzorokkal felszerelt mérőállomás, egyszerűen robot biztonsági őr.

2. Mit csinál iSaac?

iSaac a biztonsági szolgálat munkáját automatizálja. Biztonsági ellenőrzéseket végez, kijelzi a nem-megfelelőségeket, digitálisan adminisztrál és felkonferál.

3. Hová való iSaac?

iSaac ipari, gyári területek áteresztőpontjára lett kitalálva. Ez lehet akár a főbejárat vagy a termeléshez vezető út. A lényeg az "ipari mennyiségű" áthaladás.

4. Miből áll az iSaac rendszer?

Három felületből áll, van egy mérőállomás, ezen tudnak a felhasználók be- és kilépni, itt esnek át az ellenőrzéseken. Van egy operátor felület, ezt a biztonsági őr látja, ezen jelennek meg a rendkívüli események, amikor a mérőállomás valamilyen eltérést tapasztal és az őrnek intézkedni kell. Az adminisztrátor felület, pedig weben keresztül érhető el, ehhez a vezetőknek van hozzáférése, ez az adatbázis és itt lehet a rendszert cégre szabni.

5. Az iSaac mérőállomás szabadtéri?

Nem, fedett helyre lehet tenni, az esőtől meg kell védeni. Ügynökségünk arra specializálódott, hogy segítsen kialakítani az "iSaac area"-t. Helyspecifikus látványtervet készítünk, hogy a legmegfelelőbb helyre tudja helyezni az iSaac állomásokat.

6. Milyen ellenőrzéseket végez iSaac?

"Biometrikus" azonosítás tömeg alapján; Napi súlyeltérés mérés; Azonosítás kártya vagy kód alapján; Jognyilatkozat; Alkoholszondás szűrővizsgálat; Fújáserősség mérés; Testhőmérséklet mérés; Arcmaszk felismerés;

7. Milyen státuszokat tud iSaac kezelni?

iSaac meg tudja különböztetni a dolgozót, a vendéget, a visszatérő vendéget, a szállítókon belül az alapanyag, a készáru és az egyéb kategóriákat és a külső kivitelezőt.

8. Mekkora iSaac áteresztőképessége?

Egy gyakorlott dolgozó, akinek van vállalati kártyája és nem generál rendkívüli eseményt 10 másodperc alatt tud be- és kilépni, úgy, hogy közben nyolc ellenőrzésen megy keresztül. Képzelje el, hogy egy bejáraton egyszerre kell beengedni 100 főt, két iSaac állomással ez 8,5 percet vesz igénybe.

9. Az alkoholszondából van visszaáramló levegő?

Nincs, a tölcséres alkoholszondákkal ellentétben, mi egy mikrofonházba integráltuk az alkoholszenzort, aminek a belseje üreges, így a levegő nem csap vissza az arcunkba, ezért nem kell félni attól, hogy mások is belefújnak.

10. Az ellenőrzések megfelelnek a GDPR szabályzatnak?

Igen, a tömeg alapú "biometrikus" azonosítást mi találtuk ki. Ez nem igazi egyedi azonosító, de remekül lehet vele számolni.  GDPR szempontból érzékenyebb egy konstans, egyedi azonosító, mint például az ujjlenyomat. Ez más elbírálás alá esik. Az alkoholszondás ellenőrzést nem végezheti harmadik személy a szabályzat szerint, tehát erre a helytelen működésre is megoldást kínálunk, azzal, hogy itt a robot végzi el a mérést. A külsősöket pedig tájékoztatjuk a mérés szükségességéről és menetéről és csak ha elfogadják, akkor esnek át a szűrésen. Az adatkezelési tájékoztatót is el kell fogadni a külsősöknek és ha nem kérik kifejezetten az adataik mentéséhez, akkor azok a kilépésnél automatikusan törlődnek a rendszerből. 

11. iSaac ki tudja váltani a biztonsági szolgálatot?

iSaac üzemeltetéséhez, egy operátorra van szükség, aki lehet egy biztonsági őr vagy egy saját állományban lévő kolléga. Ha több fős a biztonsági szolgálat, akkor garantáltan lehet csökkenteni a létszámon, ha pedig csak egy fős és azt szeretné megtartani, akkor iSaac kitűnően támogatja az őr munkáját, hiszen az őrnek csak akkor kell intézkedni, ha az állomás eltérést tapasztal.

12. Mekkora beruházás szükséges, hogy hozzájussak iSaac-hez?

Nincs szükség beruházásra, hiszen iSaac havidíjas formában bérelhető.

13. Ki lehet próbálni iSaac-et?

Igen, 21-42-63 napig ingyen kipróbálhatja a teljes rendszert, amit kiszállítunk és üzembe helyezünk.

14. A megrendeléstől számítva hány napon belül érkezik meg iSaac?

Készletről 14 napot, míg gyártásból 60 napot kell várni a saját stationfarm megérkezésére.

15. Mire van szükség iSaac üzembe helyezéséhez?

Hálózati áram és internet csatlakozóra.

16. Mennyi ideig tart iSaac-et üzembe helyezni?

Összesen egy órát vesz igénybe az előadás, az oktatás és a telepítés.

17. Mennyibe kerül iSaac?

iSaac bizonyos esetben eladó, általánosságban havidíjas formában lehet bérelni, ami természetesen magába foglalja a távfelügyeletet és a frissítéseket. Ha az előfizetői díjról érdeklődne vegye fel velünk a kapcsolatot.

18. Hol van lehetőségem megnézni iSaac-et?

Veszprémi bemutatótermünkben előre egyeztetett időpontban egy workshop keretén belül tudja megtekinteni és kipróbálni iSaac-et. Az iSaac Tesztpontokon valós környezetben tekintheti meg a rendszert tanácsadónk közreműködésével. Vagy kérheti a rendszert vállalatához 21-42-63 napra ingyenesen.

19. Mit tegyek, ha attól tartok, hogy a dolgozóim az ellenőrzések ellen lesznek?

Ha a dolgozóid tiltakoznak az ellenőrzések ellen, akkor lehet, hogy valami takargatni valójuk van? Valószínű, hogy akkor a vállalatod biztonsága érdekében szükség van a rendszerre. A dolgozókkal pedig azt kell megértetni, hogy ez az ő biztonságukért van és szükség van az együttműködésükre. A vezetők elköteleződése és példamutatása segít a rendszer bevezetésében.

20. Mekkora súlyt bír el az állomás?

Az állomás teherbírása maximum 300 kg.

21. Akkor is be tud lépni a dolgozó, ha otthon hagyta a kártyáját?

Igen, a dolgozónak lehetősége van belépni egyedi azonosító kódjával is, így nem gátolja meg a munkavégzésben, ha otthon hagyta vagy elveszítette a kártyáját.

22. Mi garantálja, hogy a dolgozók nem fogják elcserélni egymás között a kártyájukat?

A dolgozókhoz súlyadatot rendelünk, így hacsak nem pontosan ugyanakkora a tömegük, nem fognak tudni egymás kártyájával/azonosítójával be- és kilépni. Emellett az azonosítást követően a dolgozók elfogadnak egy jognyilatkozatot, amiben megerősítik, hogy a saját azonosítójukat használják, ha mégsem akkor ez digitális okirat hamisításnak minősül.

23. Mi történik rendkívüli eseménynél?

Rendkívüli eseménynél az operátor egy ellenpróbát végez, és annak az eredményétől függően megerősíti vagy törli az incidenst, ekkor a jegyzőkönyvet a vezető automatikusan megkapja emailben.

24. Honnan fogom tudni, hogy vendégem érkezett?

A rendszer a vendég sikeres regisztrációja után automatikus SMS-t küld a fogadó személynek, aki egy gombnyomással eldöntheti, hogy fogadja, várakoztatja vagy elutasítja a vendéget.

25. Lehet integrálni iSaac-et a meglévő rendszeremhez?

iSaac egy autonóm rendszer, nem integrálható, viszont kitűnően lehet használni más rendszerek mellett.

26. iSaac képez fizikai akadályt?

Abban hiszünk, hogy iSaac a vállalati kultúrát teszi jobbá azzal, hogy együttműködést vár a felhasználóktól, így mi nem készítünk fizikai akadályokat.

27. iSaac szúrópróbaszerűen ellenőriz?

Nem, iSaac mindenkit kivétel nélkül, egyformán, minden áthaladásnál ellenőriz.

28. Meg nem történté lehet tenni az eseményeket?

Nem, az iSaac rendszer teljes mértékben szabotázs védett, ezért nem lehet kitörölni belőle az eseményeket, minden adat a felhőben kerül mentésre.

29. KPI kimutatást tudok készíteni iSaac segítségével?

Igen, az adminisztrátor felület kezdő-képernyőjén több mint tíz féle kimutatás vár napra készen, így nincs plusz munkád az adatok keresgélésével és diagramba rendezésével.

30. Hány iSaac állomásra van szükségem?

A dolgozók létszámadata és a műszakok száma alapján egyedi ajánlatot készítünk, a szükséges és elégséges állomásszámmal. Emellett biztonsági kockázatértékelést és helyspecifikus látványterv készítést is vállalunk.

31. A gyár IT szakértőjének mi a feladata az iSaac rendszer bevezetésekor?

Az IT-s kollégának nincs teendője iSaac-el.